Lekkere recepten volgens de Weight Watchers puntenlijst

Voor volgers van het Weight Watchers Feel Good programma is de Weight Watchers puntenlijst bijna heilig. Op deze puntenlijst wordt precies aangegeven hoeveel punten je mag eten per dag. Dit is afhankelijk van je gewicht en je streefgewicht.

Gelukkig zijn er veel Weight Watchers recepten te vinden die conform deze puntenlijst zijn samengesteld. Dat betekent: lekker eten en toch afvallen. En juist dat is wat Weight Watchers zo bijzonder maakt.

Laat je inspireren door onderstaande recepten.

Groentesticks

Snij 4 wortels, 40 gram bleekselderij, 2 koolrabi en 1 komkommer in ca 5 cm lange repen, repen en leg alles op een bord.

Avocadodip

Halveer 1 kleine avocado (90 g), verwijder de schil en prak het vruchtvlees met een vork. Pureer met 100 g magere yoghurt (0% vet) en 1 koffielepel azijn. Voeg 1-2 eetlepels magere melk toe zodat er een romig mengsel ontstaat. Breng op smaak met peper en zout en roer er 1 uitgeperst teentje knoflook door.

Tomaten-chilidip

Snij 12 groene pepers in blokjes, meng met 400 gram gezeefde tomaten en breng op smaak met zout, chilipoeder en 1 snufje suiker.

Kruiden-uiendip

Snipper 1 ui en bak met 1 uitgeperst teentje knoflook in 1 koffielepel olijfolie, voeg 2 koffielepels Provençaalse kruiden toe, blus af met 3 eetlepels groentebouillon en neem de pan van het vuur. Voeg 4 eetlepels zure room, 1 eetlepel room (tot 15% vet), 1 eetlepel citroensap en 2 eetlepels kruidenroomkaas, light, toe pureer en breng op smaak met peper en zout. Roer 1 eetlepel gehakte peterselie door de dip.

spiesjes-conform-weight-watchers-puntenlijstWinnende fruitspiesen

Snij 1 banaan in plakjes. Steek uit 1 kleine meloen en 1 papaja bolletjes met een meloenbolletjessteker. Prik de bolletjes en plakjes banaan afgewisseld met 1 doosje physalis (goudbes) op 8 satéprikkers. Besprenkel de spiesen niet 2 eetlepels citroensap. Smelt 60 g chocolade en trek daarmee draadjes over de fruitspiesen.

Mozzarellabal-salade

Meng 140 g light mozzarellabolletjes met 200 g gekookte aardappelen, 100 g gehalveerde kerstomaten en 1/2 bosje gehakte basilicumblaadjes. Maak een dressing van 150 g magere yoghurt (0% vet),  2 eetlepels balsamicoazijn en 2 eetlepels pesto en breng op smaak met peper, zout en 1 snufje suiker. Schenk de dressing over de salade.

Advertenties

Kaasgehaktballetjes

Snij 1 kleine ui fijn. Kneed 480 g gemalen kalkoenfilet, 6 eetlepels magere kwark (0% vet), ui, 1 uitgeperst teentje knoflook, 1 koffielepel gehakte oregano en I 0  1 koffielepel gehakte peterselie en breng op smaak met peper en zout.   Rasp 90 g Parmezaanse kaas en kneed erdoor. Vorm van het 19  vleesmengsel 8 balletjes en bak ca. 10-15 minuten in 2 koffielepels olie.

Hattrick gehaktballetjes

Laat 2 broodjes (á 50 g) een paar minuten 1 6 I in water weken en knijp goed uit. Snipper I 0 I I41 1 24 1 0
2 uien en meng met brood, 2 eetlepels mosterd, 2 eieren en 800 g rundertartaar. Breng goed op smaak met peper, zout en paprikapoeder en verfijn met 2 eetlepels gemengde kruiden. Vorm van het mengsel 8 kleine balletjes, druk iets plat en bak ca. 10-15 minuten in 2 koffielepels olie.

Tonijnmuffins voor in de rust

tonijnmuffinsLaat 2 eetlepels maïs (uit blik) uitlekken. Klop 1 ei, 3 eetlepels olie, 170 ml karnemelk, 50 g magere yoghurt (0% vet) en 2 eetlepels mineraalwater en meng met mais, 260 g bloem, 140 g tonijn, op water (uit blik), 1/2 zakje bakpoeder, 1/2 koffielepel natron, tijm, peper I 0 I en zout tot een beslag. Snij 1/2 bosje lente-uitjes en Loi 1 bol mozzarella in stukjes en schep beide door het 18 I deeg. Bekleed een muffinblik met papieren vormpjes en vul met het beslag. Bak de muffins ca. 25 minuten in een voorverwarmde oven op 180°C.
45min

Puntenlijst vriendelijke recepten

Veel spanning tijdens de wedstrijd, weinig ProPoints® waarden op het bord. Zo komen je afslankvoornemens niet buitenspel te staan. Met onze elf voorstellen wordt kiezen heel eenvoudig. Veel plezier bij het beginsignaal!

varkensspiesjesVarkensspiesjes ‘Schwalbe’*
Sla 4 varkensfiletlapjes (á 100 g) plat, bestrooi met peper en zout en snij in 112  I 0 I stukjes. Verdeel 2 eetlepels bloem, 13
1 geklutst ei en 40 g verkruimelde cornflakes over drie platte borden. Wentel de stukjes vlees eerst door de bloem, dan door het ei en tot slot door de cornflakes. Snij 2 rijpe mango’s en 1 ananas in LJ blokjes. Steek afwisselend met de stukjes vlees op 24 tapasprikkers. Meng 2 eetlepels olie met 3 eetlepels limoensap, 2 koffielepels honing en 1 eetlepel geraspte kokos en breng op smaak met peper en zout. Besprenkel de spiesjes met de marinade en bak ca. 10 minuten (portiegewijs) rondom in een pan.

*schwalbe = een geveinsde overtreding die met een gele kaart bestraft kan worden.

KEUKENCOUNTDOWN

Op de dag voorafgaand aan de wedstrijd: eh en dipsuuzen maken, drankiP knr ,1 ` Op de ochtend van de wedstrijd: voorbereroen en koud zetter Twee uur voor het startsignaal: Fruitspiesen voorberequen.