Lekkere recepten volgens de Weight Watchers puntenlijst

Voor volgers van het Weight Watchers Feel Good programma is de Weight Watchers puntenlijst bijna heilig. Op deze puntenlijst wordt precies aangegeven hoeveel punten je mag eten per dag. Dit is afhankelijk van je gewicht en je streefgewicht.

Gelukkig zijn er veel Weight Watchers recepten te vinden die conform deze puntenlijst zijn samengesteld. Dat betekent: lekker eten en toch afvallen. En juist dat is wat Weight Watchers zo bijzonder maakt.

Laat je inspireren door onderstaande recepten.

Groentesticks

Snij 4 wortels, 40 gram bleekselderij, 2 koolrabi en 1 komkommer in ca 5 cm lange repen, repen en leg alles op een bord.

Avocadodip

Halveer 1 kleine avocado (90 g), verwijder de schil en prak het vruchtvlees met een vork. Pureer met 100 g magere yoghurt (0% vet) en 1 koffielepel azijn. Voeg 1-2 eetlepels magere melk toe zodat er een romig mengsel ontstaat. Breng op smaak met peper en zout en roer er 1 uitgeperst teentje knoflook door.

Tomaten-chilidip

Snij 12 groene pepers in blokjes, meng met 400 gram gezeefde tomaten en breng op smaak met zout, chilipoeder en 1 snufje suiker.

Kruiden-uiendip

Snipper 1 ui en bak met 1 uitgeperst teentje knoflook in 1 koffielepel olijfolie, voeg 2 koffielepels Provençaalse kruiden toe, blus af met 3 eetlepels groentebouillon en neem de pan van het vuur. Voeg 4 eetlepels zure room, 1 eetlepel room (tot 15% vet), 1 eetlepel citroensap en 2 eetlepels kruidenroomkaas, light, toe pureer en breng op smaak met peper en zout. Roer 1 eetlepel gehakte peterselie door de dip.

spiesjes-conform-weight-watchers-puntenlijstWinnende fruitspiesen

Snij 1 banaan in plakjes. Steek uit 1 kleine meloen en 1 papaja bolletjes met een meloenbolletjessteker. Prik de bolletjes en plakjes banaan afgewisseld met 1 doosje physalis (goudbes) op 8 satéprikkers. Besprenkel de spiesen niet 2 eetlepels citroensap. Smelt 60 g chocolade en trek daarmee draadjes over de fruitspiesen.

Mozzarellabal-salade

Meng 140 g light mozzarellabolletjes met 200 g gekookte aardappelen, 100 g gehalveerde kerstomaten en 1/2 bosje gehakte basilicumblaadjes. Maak een dressing van 150 g magere yoghurt (0% vet),  2 eetlepels balsamicoazijn en 2 eetlepels pesto en breng op smaak met peper, zout en 1 snufje suiker. Schenk de dressing over de salade.

Gevulde gehaktballetjes

gevulde-balletjes-weight-watchersHak 10 zwarte olijven. Meng 800 g rundertartaar met 2 eieren, 2 eetlepels havervlokken, 2 koffielepels tomatenpuree en gehakte 13 1 olijven. Bestrooi met peper en zout. Snij 160 g light feta in 8 blokjes. Vorm 15 J van het vleesmengsel 8 balletjes en vul ze steeds met een blokje kaas. Bak de balletjes ca. 10-15 minuten in 2 koffielepels olie.

Kaasgehaktballetjes

Snij 1 kleine ui fijn. Kneed 480 g gemalen kalkoenfilet, 6 eetlepels magere kwark (0% vet), ui, 1 uitgeperst teentje knoflook, 1 koffielepel gehakte oregano en I 0  1 koffielepel gehakte peterselie en breng op smaak met peper en zout.   Rasp 90 g Parmezaanse kaas en kneed erdoor. Vorm van het 19  vleesmengsel 8 balletjes en bak ca. 10-15 minuten in 2 koffielepels olie.